MATIG MET SUIKER

MATIG MET SUIKER

Om af te vallen en om je fitter te voelen is het belangrijk je suikerinname te beperken.

Bijna over zitten (verborgen) suikers in, lees de etiketten maar eens goed als je in de supermarket loopt!

Suiker wordt vaak met een andere naam(schuilnaam)  aangeduid, zoals bv

  • Agavesiroop
  • Appelsapconcetraat
  • Bietenstroop
  • Bruine suiker
  • Caramel
  • Dextrose
  • Diksap
  • Druivensuiker
  • Fruitextract
  • Fructose
  • Geleisuiker
  • Glucose-fructosestroop

Je moet dus altijd alert blijven omdat fabrikanten ons nu eenmaal graag in de maling nemen. Op zich bevatten suikers geen vet, maar het wordt wel als vet opgeslagen in je li

chaam. Volgens deskundigen dient de inname van suiker beperkt te worden tot ongeveer 12 gram per dag, dat is de waarde van 1 blikje frisdrank!

Hoe minder ik met suiker?

Suiker is enorm verslavend, hoe meer je ervan neemt hoe meer de behoefte ook stijgt. Om je bloedsuikerspiegel op peil te houden zou je eiwitten moeten toevoegen aan iedere maaltijd. Naast eiwitten moeten moeten er ook koolhydraten toegevoegd worden, die zijn oa te vinden in tal van groenten.

Zorg dat je voor moeilijke momenten altijd een product bij de hand hebt dat geen toegevoegde suikers bevat, bv rauwkost, fruit (2 stuks per dag, ook fruitsuikers kun je teveel nemen), of ongebrande ongezouten noten.

Ook een gebrek aan slaap kan van invloed zijn op je drang naar suikers, zorg alleen daarom al altijd voor voldoende slaap!!

 

 

 

MATIG MET SUIKER